سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
نماز

ارسالی / حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی بهشتی گفت: حضرت آقا بیان می‌کند؛ خدا در بیان، سحری قرار داده که انسان می‌تواند از آن بهره‌مند شود. ما اگر بتوانیم از شعر به عنوان ابزاری برای اشاعه فرهنگ اقامه نماز قدم برداریم به موفقیت نزدیک شده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محفل شعر نماز در ستاد اقامه نماز امروز ۲۲ مرداد برگزار شد. در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی بهشتی مدیر ستاد اقامه نماز و عباس جوهری سرپرست معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران حضور داشتند.

در ابتدای جلسه فرینا اولیایی نویسنده سه کتاب «چلچراغ نماز و خانواده» نوشته سید جواد بهشتی، «نماز در سیره و سخن معصومین» نوشته سید جواد بهشتی و «راه و رسم بندگی» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی را معرفی کرد.

وی افزود: در ستاد اقامه نماز، کتاب‌هایی با محوریت نماز مورد حمایت قرار می‌گیرند. در کتاب «نماز در سیره و سخن معصومین» نماز در سیره ۱۴ معصوم مورد توجه قرار می‌گیرد. کتاب شکل روایی داشته و از زبان امام حسین (ع) روایت می‌شود. کتاب مورد نظر در حوزه تربیتی می‌تواند برای نوجوانان کارایی مطلوبی داشته باشد.

اولیایی گفت: کتاب «چلچراغ نماز و خانواده» یک اثر دو جلدی است که در آن به جایگاه نماز در خانواده توجه می‌شود. کتاب سوم «راه و رسم بندگی» عبادت در اعمال ما را نشان می‌دهد و تاثیراتش را نیز بازگو می‌کند.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی بهشتی بیان کرد: من حامل سلام آقای حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی هستم. ایشان به دلیل مشکلات جسمی نتوانستند در مراسم حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از مراحل اقامه نماز، خواندن نماز است اما ترویج گفتمان نماز هم جزئی از اقامه نماز محسوب می‌شود. اولین وظیفه حکومت مهدوی اقامه نماز است. ۹۰ بار در قرآن به اقامه نماز به صورت مستقیم توجه شده است و ۹۰۰ بار نیز در قرآن کریم به اطراف نماز پرداخته می‌شود. این امر نشان از اهمیت و جایگاه والای نماز دارد.

حجت‌الاسلام بهشتی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند یکی از معجزات آفرینش شعر است. این جمله عجیبی است. حضرت آقا بیان می‌کند خدا در بیان، سحری قرار داده که انسان می‌تواند از آن بهره‌مند شود. ما اگر بتوانیم از شعر به عنوان ابزاری برای اشاعه فرهنگ اقامه نماز قدم برداریم به موفقیت نزدیک شده‌ایم.

وی در خاتمه سخنانش بیان کرد: شاعران پرچمداران حوزه ادبیات هستید. شما شاعران جوان می‌توانید با اشعارتان در جهت اقامه نماز قدم بردارید.

در این مراسم؛ فاطمه نانی‌زاده، ناصر فیض، علی داوودی، اکرم السادات هاشمی‌پور، محمدرضا طهماسبی، حبیب نزاری و همچنین میرحامد فلاحی دبیر کنگره اشعاری را سرودند.

در انتهای مراسم نیز از ده نفر از شاعران جوان برگزیده از بین ۵۰ اثر با موضوع نماز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha